Založ si blog

Okudžavovi

Bulat Okudžava

 

Ach Bulat, Bulat premilený. Píšem Vám vyznanie, vyznanie Vašej poézii. Vašim piesňam, Vašim poviedkam. Vám, môjmu básnikovi najdrahšiemu. Píšem, hoci som Vás nikdy nevidel.  Nebolo mi  súdené Vás vidieť, podať ruku na znak úcty. A nikdy, žiaľ, nebude. Ach, Bulat, Bulat premilený.

 

 

Poznám Vás, dušu človeka, tak hlboko povzneseného a šľachetného. Kľúčom k poznaniu mi boli Vaše piesne a básne, tak smutne krásne. Tak precítené, nenapodobiteľné. Tie, pri ktorých som nemo stál a premýšľal o všetkom a o ničom. O láske, o vojne, ktorá sa ma netýkala. O našom Arbate, Arbate premilenom.

 

O ulici, kde sme boli ja i Vy. O mieste, kde som stál pri Vašej soche a cítil sa ako v nebi. Bol tam Bulat, duch veľkého človeka, básnika a pesničkára. Bol Váš. Tak čistý a nesúci význam tých slov a viet, ktoré tvoria Vaše básne.

Ach Bulat, Bulat premilený. Koľko je toho, čo by som Vám chcel povedať. Žijem kdesi ďaleko od vlasti, od krajiny, ktorú ste tak bezmedzne ľúbili. No cítim jej pach a vôňu vo svojom srdci, vo svojich myšlienkach. Túžim po miestach, ktoré nám sú najdrahšie. Dychtím po kvapkách Vášho duchovna, po Vašich spomienkach a dumkách.

Ach Bulat, Bulat premilený. Ďakujem Vám. Ďakujem Vám za veľa, za to, že Vám ktosi doprial chodiť po Zemi a vytvoriť to, čomu je nezmysel určovať cenu. Ďakujem Vám za to, že ste ukázali tu iskrivú lásku k domovine, otčine, Arbatu. Ďakujem Vám, že ste sa nestali pacifistom, že ste ten strach a slabosť  z hrôz vojny dokázali vyjadriť vo veršoch plných citu.

Ach Bulat, Bulat premilený. Ďakujem Vám za všetko, nech je to akékoľvek klišé. Výstupy z duše básnickej ( tej Vašej) budú napĺňať moje vnútro celý život.

Ach Bulat, Bulat premilený.

foto zdroj: dvoraksluneckova.wz.cz

Keď sa Facebook lúči s vami, nie vy s ním

10.06.2013

Kedysi by som si tento blog postol na facebook. Lenže to je kedysi, facebook už nemám a tak už o ňom môžem iba písať. Niečo také, ako tento blog. Ušetrím vás, aj seba ťažkej filozofickej rozpravy o tom, prečo? Prečo som si ho zrušil, ako som mohol opustiť všetkých, na čele s modrou sieťou. Je to vlastne jedno. Dôvodov môže byť milión, v dôsledku je to aj tak iba [...]

O Lancovi Armstrongovi

18.01.2013

Keď som bol malý, tak sme doma mali káblovku a ja som vždy v lete zvykol pozerať Tour de France. Veľmi som tomu ešte nerozumel a tak som iba hľadal uja, ktorý je v žltom tričku. Vedel som, že ten v žltom je prvý a najrýchlejší. Bolo mi celkom jedno, že ide o čas a ten žltý nie vždy etapu vyhraje. Keď som trochu vyrástol, už som vedel, že ten ujo, čo je stále v žltom [...]

Prečo sú dôležité Vianoce

21.12.2012

Mohol by som napísať niekoľko článkov o Vianociach : ako napríklad teraz sedím sám v internátnej izbe, za oknom je moskovských – 18 °C, dávam si koláč, ktorý piekla mama a snažím sa, dokázať si, že všetko bude v pondelok a utorok rovnaké ako predtým, aj keď budem 2000 km od domova a všetko bude „inak“. Alebo by som mohol napísať o tom, že ma iritujú [...]

bombic

Londýnsky súd rozhodol o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Ten odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Vakcína / Očkovanie /

WHO: Očkovanie zachránilo za uplynulých 50 rokov najmenej 154 miliónov životov

24.04.2024 19:11

V priemere to za toto obdobie predstavuje šesť zachránených životov za minútu.

Peter

O bežnom živote. O ľuďoch. Aj poeticky.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 72908x
Priemerná čítanosť článkov: 3314x

Autor blogu

Kategórie