Založ si blog

Aj ja chcem také služby . . . alebo o rovnosti

Zrejme priťahujem čudné situácie. Minimálne zvláštne. Bol som dnes v jednom supermarkete v Prešove. Robil som malý nákup. Ľudí nebolo veľa a fungovali dve pokladne. V tomto obchode je to bežné, niekedy si vystojíte aj dlhú radu. Asi šetria tie zvyšné a voľné 4 pokladne, aby nemuseli tak skoro modernizovať prevádzku. Alebo je to kríza zdrojov ?

Každopádne, k veci. Zaplatil som, skladal som si nákup. Predavačka mi podala ceduľku : „Použite vedľajšiu pokladňu …“ A odišla. Pri vedľajšej pokladni stáli asi 3 zákazníci. V tom momente sa so svojou desiatou blíži dvaja strážcovia zákona v uniformách. Mali ste to vidieť. Až 2 zamestnanci sa vrhli k pokladničným pultom, aby ich jediných obslúžili.

Bolo to zvláštne. Máte 3 člennú radu v nedeľu o pol desiatej, keď ľudia sú buď v kostole, na vychádzke alebo varia obed. A tu sa odrazu podujmú až dvaja ľudia, aby obslúžili neznámych pánov v uniformách. Neviem, možno by som to mal tiež raz skúsiť. Ale myslím si, že by ma pekne krásne vypoklonkovali z obchodného raťazca bez nákupu a s milým úsmevom na perách.

Neviem, či sa polície na Slovensku ľudia boja. Viem, že toto je iba miniatúrny prehrešok, ale stále sa hovorí, že od malých k veľkým. Neviem prečo, ale stále mi na spoločenskovedných predmetoch opakujú, že v demokracii resp. tom hybride, ktorý máme na Slovensku, vládne rovnosť medzi ľuďmi.

A je úplne jedno, či v obchode alebo sieni nejakého súdu. Viete, kým som sa na to pozeral, pár sekúnd som dúfal, že to muži zákona odmietnu. Neodmietli. Lebo tak, to na Slovensku, chodí.

 

P. S. : Nebite ma za morálku, ale ja stále čakám, kedy budú ľudia ľuďmi.

P. S. 1 : A nebojte sa, nefotil som ich ani nenatáčal. Viem, že by som nemusel dopadnúť dobre.

Keď sa Facebook lúči s vami, nie vy s ním

10.06.2013

Kedysi by som si tento blog postol na facebook. Lenže to je kedysi, facebook už nemám a tak už o ňom môžem iba písať. Niečo také, ako tento blog. Ušetrím vás, aj seba ťažkej filozofickej rozpravy o tom, prečo? Prečo som si ho zrušil, ako som mohol opustiť všetkých, na čele s modrou sieťou. Je to vlastne jedno. Dôvodov môže byť milión, v dôsledku je to aj tak iba [...]

O Lancovi Armstrongovi

18.01.2013

Keď som bol malý, tak sme doma mali káblovku a ja som vždy v lete zvykol pozerať Tour de France. Veľmi som tomu ešte nerozumel a tak som iba hľadal uja, ktorý je v žltom tričku. Vedel som, že ten v žltom je prvý a najrýchlejší. Bolo mi celkom jedno, že ide o čas a ten žltý nie vždy etapu vyhraje. Keď som trochu vyrástol, už som vedel, že ten ujo, čo je stále v žltom [...]

Prečo sú dôležité Vianoce

21.12.2012

Mohol by som napísať niekoľko článkov o Vianociach : ako napríklad teraz sedím sám v internátnej izbe, za oknom je moskovských – 18 °C, dávam si koláč, ktorý piekla mama a snažím sa, dokázať si, že všetko bude v pondelok a utorok rovnaké ako predtým, aj keď budem 2000 km od domova a všetko bude „inak“. Alebo by som mohol napísať o tom, že ma iritujú [...]

jazierko, záhradné jazierko, zima, mráz

SHMÚ: Na celom Slovensku sa v noci môže vyskytnúť prízemný mráz

25.04.2024 17:18

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu prvého stupňa.

kvet, strom, sneh, úroda, mrazy

Mrazy v Česku boli pre ovocinárov fatálne. Mnohí hlásia stopercentnú škodu

25.04.2024 16:52

Hovorí sa o najhoršej situácii za posledných sto rokov. Odhadom už bolo zničených približne 100 000 ton ovocia.

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

Peter

O bežnom živote. O ľuďoch. Aj poeticky.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 72915x
Priemerná čítanosť článkov: 3314x

Autor blogu

Kategórie