Založ si blog

Krátko o slovenskom športe

Olympiáda je raz za štyri roky. Niektorí ju berú ako príležitosť ukázať svetu, že aj na Slovensku máme dobrých športovcov. Iní čakajú, či uhájime pozície v silných športoch a získame opäť nejaké to zlato.

Teraz tu máme Londýn. Zatiaľ tri bronzové kovy a bez urážky, veľa ich už nepribudne. Predpokladám, že zlatej medaily sa už nedočkáme. Nejdem tu rozprávať o tom, ako rozumiem vodnému slalomu. Nebudem nadávať Martikánovi, ani bratom Hochschornerovcom, že nepotiahli trochu viac alebo urobili osudnú chybičku. Nebudem porovnávať podmienky na trati, výhody a nevýhody.

Páčila sa mi jedna poznámka nejakého trénera : „Olympiáda v Londýne bola o tom, že nás zvyšok sveta dobehol.“ Aha ! Bez urážky, kanoistika je jediný šport, kde dlhodobo patríme k absolútnej špičke a už aj tam nás dobehli.

Olympiáda je aj dôkazom toho, že šport na Slovensku upadá. To je jedno, o ktorom teraz hovoríme. Či o futbale, či o hokeji (no striebro nás proste nezachráni). Veď na hrách v Londýne máme najmenšiu výpravu a žiadne zastúpenie v kolektívnom športe.

Nie som odborník na všetko ani riaditeľ zemegule, ani Chuck Norris II. (lebo originál je len jeden). Ale aj ja som kedysi hrával tenis a viem ako to v športe chodí. Nemáš, tak na to nemáš. Teraz sa tešíme z bronzu, o pár rokov to môžu byť tri piate miesta a hotovo.

Hviezdy pomaly odchádzajú, nové nie sú a zrejme tak skoro nebudú. Lebo stavať futbalové ihriská a hádať sa o výstavbe národného futbalového stánku nestačí.

Keď sa Facebook lúči s vami, nie vy s ním

10.06.2013

Kedysi by som si tento blog postol na facebook. Lenže to je kedysi, facebook už nemám a tak už o ňom môžem iba písať. Niečo také, ako tento blog. Ušetrím vás, aj seba ťažkej filozofickej rozpravy o tom, prečo? Prečo som si ho zrušil, ako som mohol opustiť všetkých, na čele s modrou sieťou. Je to vlastne jedno. Dôvodov môže byť milión, v dôsledku je to aj tak iba [...]

O Lancovi Armstrongovi

18.01.2013

Keď som bol malý, tak sme doma mali káblovku a ja som vždy v lete zvykol pozerať Tour de France. Veľmi som tomu ešte nerozumel a tak som iba hľadal uja, ktorý je v žltom tričku. Vedel som, že ten v žltom je prvý a najrýchlejší. Bolo mi celkom jedno, že ide o čas a ten žltý nie vždy etapu vyhraje. Keď som trochu vyrástol, už som vedel, že ten ujo, čo je stále v žltom [...]

Prečo sú dôležité Vianoce

21.12.2012

Mohol by som napísať niekoľko článkov o Vianociach : ako napríklad teraz sedím sám v internátnej izbe, za oknom je moskovských – 18 °C, dávam si koláč, ktorý piekla mama a snažím sa, dokázať si, že všetko bude v pondelok a utorok rovnaké ako predtým, aj keď budem 2000 km od domova a všetko bude „inak“. Alebo by som mohol napísať o tom, že ma iritujú [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Peter

O bežnom živote. O ľuďoch. Aj poeticky.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 72920x
Priemerná čítanosť článkov: 3315x

Autor blogu

Kategórie