Založ si blog

U kardiológa

Nebudeme sa v tomto blogu baviť o tom, kto má aký ťažký život, kto a čo prežil, koľko to stálo a čo všetko nás ešte čaká. Musím tu však dať kratší „patetický“ background, aby ste vedeli, o čom to tu teraz budem mlieť.

Zažil som cca 8 operácii pravej ruky, od bábätka až do 15 roku života. Nie vždy bolo všetko tak, ako má byť. Kedysi v detstve, keď mi doma vysvetľovali, čo mi vlastne je a prečo nemám rúčku ako ostatní rovesníci mi mama hovorila : „Nebyť tety Elišky, nikto by mi s tebou v tomto meste nepomohol !“

Tetu Elišku som vtedy bral ako svojho kardiológa, u ktorého mi natočia také čiarky na papierik a potom mi pozerajú na obrazovke na srdiečko a mňa to veľmi šteklilo. Mal som vtedy možno 10, možno 13 alebo 15 rokov.

Teraz mám 20 a o 4 dni odchádzam na vysokú školu do zahraničia. Okrem všelijakých testov na pohlavné choroby, som si všimol kdesi papierik, že si prosia aj EKG s popisom. A tak som sa opäť, po rokoch vybral k tete Eliške. Nebol som tam 5 rokov a tak som si to pekne odskákal. Ale vlastne mala veľkú pravdu, som sám za seba zodpovedaný a moje reči : „lebo mama … “ už neobstáli. Potrebné papiere som dostal, cestovať môžem a srdiečko pracuje dobre.

Viete, keď som odchádzal z ambulancie, keď som stál na prechode alebo čakal autobus, spomenul som si na tie slová : „Nebyť tety Elišky, nikto by mi v tomto meste s tebou nepomohol !“

A mne vlastne došlo, ako si treba takých ľudí vážiť.

Keď sa Facebook lúči s vami, nie vy s ním

10.06.2013

Kedysi by som si tento blog postol na facebook. Lenže to je kedysi, facebook už nemám a tak už o ňom môžem iba písať. Niečo také, ako tento blog. Ušetrím vás, aj seba ťažkej filozofickej rozpravy o tom, prečo? Prečo som si ho zrušil, ako som mohol opustiť všetkých, na čele s modrou sieťou. Je to vlastne jedno. Dôvodov môže byť milión, v dôsledku je to aj tak iba [...]

O Lancovi Armstrongovi

18.01.2013

Keď som bol malý, tak sme doma mali káblovku a ja som vždy v lete zvykol pozerať Tour de France. Veľmi som tomu ešte nerozumel a tak som iba hľadal uja, ktorý je v žltom tričku. Vedel som, že ten v žltom je prvý a najrýchlejší. Bolo mi celkom jedno, že ide o čas a ten žltý nie vždy etapu vyhraje. Keď som trochu vyrástol, už som vedel, že ten ujo, čo je stále v žltom [...]

Prečo sú dôležité Vianoce

21.12.2012

Mohol by som napísať niekoľko článkov o Vianociach : ako napríklad teraz sedím sám v internátnej izbe, za oknom je moskovských – 18 °C, dávam si koláč, ktorý piekla mama a snažím sa, dokázať si, že všetko bude v pondelok a utorok rovnaké ako predtým, aj keď budem 2000 km od domova a všetko bude „inak“. Alebo by som mohol napísať o tom, že ma iritujú [...]

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo silné zemetrasenie, evakuovali školy. Otrasy cítili aj Atény

29.03.2024 11:04, aktualizované: 12:41

Obyvatelia regiónu Olympia hovorili o veľmi silných otrasoch.

Peter

O bežnom živote. O ľuďoch. Aj poeticky.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 72805x
Priemerná čítanosť článkov: 3309x

Autor blogu

Kategórie