Založ si blog

Pár viet o MGIMO

Kedysi som na jednom slovenskom blogu napísal blog o jednom inštitúte. Ten inštitút je teraz univerzitou a vyučujú sa tam prevažne medzinárodné vzťahy, právo a pod. Nachádza sa v Moskve, čo sa teraz nemusí veľmi hodiť. A kedysi tam študovali ľudia, čo hýbali alebo hýbu paličkami moci na mojom rodnom Slovensku. Dostal som pár faciek a rán, bol zo mňa už komunista (v 16 rokoch), vraj som v nejakej mládežníckej organizácii nášho pána premiéra a diskutujúci ma určite „milovali“, lebo som si otvoril ústa.

Ale k veci :

Teraz som študentom spomínanej univerzity. Študujem tu na Fakulte medzinárodných vzťahov diplomaciu a regionálne štúdia. Ako prvý jazyk mám japončinu. Na školu som šiel na základe slobodného rozhodnutia, na výber som mal viacero možností. Ako každého, aj mňa zaujímali mýty a pravdy spojené s MGIMOm.

1. Tajné služby a študenti

Vtedy, keď som bol hlúpy a sprostý a najmä veľmi mladý, ma všetci upozorňovali, ako sa zo mňa stane agent tajnej služby a FSB si ma vychová ako svojho zverenca. A vraj budem mať predmety v učebnom pláne, ktoré ma pripravia na kariéru.

Realita : O cudzinca v tejto súvislosti ani pes neštekne, žiadne takéto predmety už neexistujú (netvrdím, že neexistovali) a o spolupráci s tajnou službou sa tu iba šepká, medzi ruskými študentmi v rámci veľkohubých rečí niekde v kaviarni.

2. Rusko zvíťazí a nikdy to nebude inak !

Kedysi mi tvrdili, mnohí, že nás budú učiť všetkému iba podľa ruského vkusu. Politické predmety vraj budú výsostne ideologizované a nakoniec aj tak všetko bude vyfarbené vo farbách veľkého Ruska, ktoré pohltí svet.

Realita :

Opäť to nie je tak, ako mi tvrdili. Na prednáškach hovoria profesori vety, ktoré ani jeden z nás nových nečakal. Rusko vraj stratilo celé 20. storočie a možno nikdy nedobehne západný svet. V ekonomických otázkach, mám dojem, sú moji pedagógovia vo vzťahu k Rusku skeptickejší ako ľudia v Grécku k Európe a jednotnej mene. Samozrejme, že dojem z času na čas kazia študenti, ktorí sa tendenčne pýtajú na vzťahy s USA, ale tak to už chodí, je to v nich zakorenené a vždy bude.

3. Korupcia a ruské školstvo

Tu mi zrejme nikto nemusel nič hovoriť, čakal som ju a chcel poznať jej mieru. Predstavoval som si, ako bohatí študenti dávajú za nespravené skúšku tučné obálky alebo nové autá svojim pedagógom.

Realita :

Skúškové sa ešte nezačalo, tak zatiaľ neviem, každý má zatiaľ vlastné auto 🙂 Myslím si, že študenti, ktorí si štúdium platia, ho aj dokončia. Predsa len, 6000 – 10000 EUR ročne v závislosti od odboru im poskytuje isté krytie a je asi všetkým jasné, že aj v prípade ťažkostí im niekto pomôže. Koniec koncov, hrubo povedané, aj pre školu je to dobrý a stabilný príjem.

To sú prvé tri body o MGIMO. Skúmam ho stále, každý deň, tak iste si odpoviem aj na iné otázky. A kdesi som dnes započul, že pán prezident Putin má dnes 60 rokov. Škoda, že ho ľudia v MGIMO nemajú veľmi radi.

 


Keď sa Facebook lúči s vami, nie vy s ním

10.06.2013

Kedysi by som si tento blog postol na facebook. Lenže to je kedysi, facebook už nemám a tak už o ňom môžem iba písať. Niečo také, ako tento blog. Ušetrím vás, aj seba ťažkej filozofickej rozpravy o tom, prečo? Prečo som si ho zrušil, ako som mohol opustiť všetkých, na čele s modrou sieťou. Je to vlastne jedno. Dôvodov môže byť milión, v dôsledku je to aj tak iba [...]

O Lancovi Armstrongovi

18.01.2013

Keď som bol malý, tak sme doma mali káblovku a ja som vždy v lete zvykol pozerať Tour de France. Veľmi som tomu ešte nerozumel a tak som iba hľadal uja, ktorý je v žltom tričku. Vedel som, že ten v žltom je prvý a najrýchlejší. Bolo mi celkom jedno, že ide o čas a ten žltý nie vždy etapu vyhraje. Keď som trochu vyrástol, už som vedel, že ten ujo, čo je stále v žltom [...]

Prečo sú dôležité Vianoce

21.12.2012

Mohol by som napísať niekoľko článkov o Vianociach : ako napríklad teraz sedím sám v internátnej izbe, za oknom je moskovských – 18 °C, dávam si koláč, ktorý piekla mama a snažím sa, dokázať si, že všetko bude v pondelok a utorok rovnaké ako predtým, aj keď budem 2000 km od domova a všetko bude „inak“. Alebo by som mohol napísať o tom, že ma iritujú [...]

medvede, tabuľka, Repište

Pellegrini: Mimoriadne rokovanie parlamentu k odstrelu medveďov zatiaľ nebude

28.03.2024 11:31

Zákon o možnom odstrele rizikových medveďov sa má prerokovať v skrátenom legislatívnom konaní na najbližšej riadnej schôdzi.

Francúzsko, hasiči, požiar

V Maďarsku zomrela jedna osoba pri požiari v domove dôchodcov

28.03.2024 11:17

Pravdepodobnou príčinou požiaru bolo fajčenie v posteli, vyšetrovanie však ešte prebieha.

Illinois, police

Útok nožom v Illinoise si vyžiadal štyroch mŕtvych a päť zranených

28.03.2024 10:46

Podozrivého muža policajti zadržali. Motív útoku nebol bezprostredne známy.

Peter

O bežnom živote. O ľuďoch. Aj poeticky.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 72797x
Priemerná čítanosť článkov: 3309x

Autor blogu

Kategórie