Založ si blog

Učiteľom

Tento text nemá prakticky nič spoločné s vašim štrajkom. Čítal som teraz článok, jednej z vás, ktorá prichádza o prácu a vyzerá to tak, že nadriadení si ju nevážia. Zamyslel som sa, nad tým, ako to s vami vyzerá a ako sa musíte často cítiť.

Viem, že primárne sa štrajk týka finančného ohodnotenia, ale ja myslím na niečo iné. Sám som minulý rok maturoval na gymnáziu a dobre si pamätám, ako kamaráti vraveli :byť učiteľ – to nikdy. Ešte som sa nezbláznil a pod. Fajn, ide o výšku výplaty v prvom rade, ale je tu aj iný rozmer. Kedysi si učiteľov vážili, ctili a patril im osobitý spoločenský status.

Veď lekár a učiteľ – to nie sú povolania, to sú poslania (tak mi to kedysi hovorili, snažím sa tým riadiť a verím tomu). A tak mi je smutno, keď sa pozriem na realitu : tam učiteľa vyhadzujú z práce, tam učia bez učebníc už pár rokov, tam čakajú kedy im žiaci dajú pravítkom po hlave, tam a tam a tam …

 

Neviem, ja som si tých svojich vždy vážil. Vedel som, že hlavne vďaka nim, sa môžem niekam v živote posunúť. Aj tých lepších, aj horších – všetci sme predsa subjektívni a nemôžeme si sadnúť so všetkými. Možno tým štrajkom – jedni aj druhí niečo pochopia – ako si treba vážiť učiteľov.

Keď sa Facebook lúči s vami, nie vy s ním

10.06.2013

Kedysi by som si tento blog postol na facebook. Lenže to je kedysi, facebook už nemám a tak už o ňom môžem iba písať. Niečo také, ako tento blog. Ušetrím vás, aj seba ťažkej filozofickej rozpravy o tom, prečo? Prečo som si ho zrušil, ako som mohol opustiť všetkých, na čele s modrou sieťou. Je to vlastne jedno. Dôvodov môže byť milión, v dôsledku je to aj tak iba [...]

O Lancovi Armstrongovi

18.01.2013

Keď som bol malý, tak sme doma mali káblovku a ja som vždy v lete zvykol pozerať Tour de France. Veľmi som tomu ešte nerozumel a tak som iba hľadal uja, ktorý je v žltom tričku. Vedel som, že ten v žltom je prvý a najrýchlejší. Bolo mi celkom jedno, že ide o čas a ten žltý nie vždy etapu vyhraje. Keď som trochu vyrástol, už som vedel, že ten ujo, čo je stále v žltom [...]

Prečo sú dôležité Vianoce

21.12.2012

Mohol by som napísať niekoľko článkov o Vianociach : ako napríklad teraz sedím sám v internátnej izbe, za oknom je moskovských – 18 °C, dávam si koláč, ktorý piekla mama a snažím sa, dokázať si, že všetko bude v pondelok a utorok rovnaké ako predtým, aj keď budem 2000 km od domova a všetko bude „inak“. Alebo by som mohol napísať o tom, že ma iritujú [...]

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Thunbergová

Švédska prokuratúra obvinila Gretu Thunbergovú z občianskej neposlušnosti

23.04.2024 19:35

Súdy v minulosti už dvakrát uložili celosvetovo známej aktivistke pokutu za občiansku neposlušnosť na klimatických protestoch.

Peter

O bežnom živote. O ľuďoch. Aj poeticky.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 72896x
Priemerná čítanosť článkov: 3313x

Autor blogu

Kategórie