Založ si blog

Prečo sú dôležité Vianoce

Mohol by som napísať niekoľko článkov o Vianociach : ako napríklad teraz sedím sám v internátnej izbe, za oknom je moskovských – 18 °C, dávam si koláč, ktorý piekla mama a snažím sa, dokázať si, že všetko bude v pondelok a utorok rovnaké ako predtým, aj keď budem 2000 km od domova a všetko bude „inak“.

Alebo by som mohol napísať o tom, že ma iritujú sťažnosti, že toto som kúpil a toto nie, tento operátor mi dá taký telefón a tento taký, budeme mať vyšší stromček ako pred rokom a televízie sa opäť drali o to isté a aj tak to všetci budú pozerať. Mohol by som písať o komerčných Vianociach, o tom ako ľudia nestíhajú a televízie zarábajú. Ale nebudem, veď nevidel som reklamy, lebo nemám televízor.

Mohol by som písať o prežitom konci sveta, ktorý bol aj nebol, mohol by som písať o videu, ktoré videla miliarda ľudí a tak. Mohol by som písať klišé, že darčeky nie sú všetko, že ani kapustnica nie je priorita a že ryby netreba naozaj zabíjať (nie iba preto, že to tvrdia ochranári). Mohol by som hovoriť o duchovnom, transcendentálnom význame a osobe Ježiša, potom spomenúť si na Deda Mráza, Santa Clausa. Mohol.

A ja som chcel iba povedať, že keď ste ďaleko, tak všetko do seba viac zapadá. Nechýba mi kapustnica od mamičky – chýba mi, ako mi ju s láskou podáva a teší sa, že mi chutí. Nechýbajú mi darčeky, chcel by som iba vidieť obyčajnú radosť tých, ktorí sú mi blízki. A vlastne, chcel by som byť teraz s nimi.

S Vianocami  aj bez Vianoc.

Keď sa Facebook lúči s vami, nie vy s ním

10.06.2013

Kedysi by som si tento blog postol na facebook. Lenže to je kedysi, facebook už nemám a tak už o ňom môžem iba písať. Niečo také, ako tento blog. Ušetrím vás, aj seba ťažkej filozofickej rozpravy o tom, prečo? Prečo som si ho zrušil, ako som mohol opustiť všetkých, na čele s modrou sieťou. Je to vlastne jedno. Dôvodov môže byť milión, v dôsledku je to aj tak iba [...]

O Lancovi Armstrongovi

18.01.2013

Keď som bol malý, tak sme doma mali káblovku a ja som vždy v lete zvykol pozerať Tour de France. Veľmi som tomu ešte nerozumel a tak som iba hľadal uja, ktorý je v žltom tričku. Vedel som, že ten v žltom je prvý a najrýchlejší. Bolo mi celkom jedno, že ide o čas a ten žltý nie vždy etapu vyhraje. Keď som trochu vyrástol, už som vedel, že ten ujo, čo je stále v žltom [...]

Kazuistika (môj príbeh)

24.11.2012

Tento článok som napísal ako 15 ročný pre biologickú olympiádu s pomocou mojej mamy. Mojou „filozofiou“ je neľutovať sa. Verím, že tento text aj tak vyznie. Prosím, neposielajte ma do Modrého z neba, ďakujem – neprosím. P. V. Narodil som sa v júni 1992 s diagnózou Aplasio radii congenita, t.j. s chýbajúcou radiálnou kosťou v predlakti pravej ruky. Bola [...]

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

1. netradicny porod Krompachy

Zámena pacientiek v pražskej nemocnici viedla u jednej k potratu

28.03.2024 17:47

Zamestnanci nemocnice nedodržali interné predpisy a lekári preto operovali nesprávnu pacientku.

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.

FTX Bankman Fried

Zakladateľ kryptomenovej burzy FTX ide na 25 rokov do väzenia, klientov obral o 10 miliárd dolárov

28.03.2024 17:13, aktualizované: 17:41

Americká justícia označila prípad za jeden z najväčších podvodov v americkej histórii.

Peter

O bežnom živote. O ľuďoch. Aj poeticky.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 72801x
Priemerná čítanosť článkov: 3309x

Autor blogu

Kategórie