Založ si blog

O Lancovi Armstrongovi

Keď som bol malý, tak sme doma mali káblovku a ja som vždy v lete zvykol pozerať Tour de France. Veľmi som tomu ešte nerozumel a tak som iba hľadal uja, ktorý je v žltom tričku. Vedel som, že ten v žltom je prvý a najrýchlejší. Bolo mi celkom jedno, že ide o čas a ten žltý nie vždy etapu vyhraje.

Keď som trochu vyrástol, už som vedel, že ten ujo, čo je stále v žltom tričku je z Ameriky a volá sa Armstrong. Keď som už podľa vzoru rodičov čítal noviny a neskôr mal internet, tak som si o Lancovi veľa čítal. Bol to taký môj hrdina. Bolo krásne, čítať ako prekonal rakovinu a potom sa hrdinsky vrátil k cyklistike a vyhrával a vyhrával a vyhrával … a vyhrával. Tiež mi vtedy robili nejaké operácie, a keď som dostal prvý ozajstný bicykel, chcel som byť ako on!

Potom Lance odišiel, potom sa vrátil. Už nevyhrával, ale stále to bol frajer. Ale už som si hovoril, veď už si starší než ostatní, tak už nemôžeš stíhať ako oni. A potom Lance skončil a potom začali o ňom písať.

Keďže ešte stále nie som veľký, aj keď som už dospelý, tak som tomu nikdy neveril. Proste tomu neveríte. Lebo Lance bol víťaz. Videl ho tak každý. A rešpektovali ho takmer všetci, čo aspoň raz v živote pozerali cyklistiku dlhšie ako nedeľné počasie.

A teraz Lance povedal (zrejme) pravdu. Urobil to v nejakej televíznej šou. To bolo také americké, ale veď je Američan. Celý svet ho teraz zrejme nemá rád. Čo už. Lance bol víťaz a žil v peknom klamstve. Ale, prišiel čas a ono ho dobehlo, aj prebehlo.

Neviem ako sa teraz cíti on sám. Len tak rozmýšľam, v duchu aj nahlas, ako bude svojim deťom vravieť, že ja som tie preteky vlastne už nevyhral.

Keď sa Facebook lúči s vami, nie vy s ním

10.06.2013

Kedysi by som si tento blog postol na facebook. Lenže to je kedysi, facebook už nemám a tak už o ňom môžem iba písať. Niečo také, ako tento blog. Ušetrím vás, aj seba ťažkej filozofickej rozpravy o tom, prečo? Prečo som si ho zrušil, ako som mohol opustiť všetkých, na čele s modrou sieťou. Je to vlastne jedno. Dôvodov môže byť milión, v dôsledku je to aj tak iba [...]

Prečo sú dôležité Vianoce

21.12.2012

Mohol by som napísať niekoľko článkov o Vianociach : ako napríklad teraz sedím sám v internátnej izbe, za oknom je moskovských – 18 °C, dávam si koláč, ktorý piekla mama a snažím sa, dokázať si, že všetko bude v pondelok a utorok rovnaké ako predtým, aj keď budem 2000 km od domova a všetko bude „inak“. Alebo by som mohol napísať o tom, že ma iritujú [...]

Kazuistika (môj príbeh)

24.11.2012

Tento článok som napísal ako 15 ročný pre biologickú olympiádu s pomocou mojej mamy. Mojou „filozofiou“ je neľutovať sa. Verím, že tento text aj tak vyznie. Prosím, neposielajte ma do Modrého z neba, ďakujem – neprosím. P. V. Narodil som sa v júni 1992 s diagnózou Aplasio radii congenita, t.j. s chýbajúcou radiálnou kosťou v predlakti pravej ruky. Bola [...]

zena tabletka lieky choroba liek

Japonsko eviduje 4 úmrtia a 100 hospitalizácií v súvislosti s doplnkami výživy

28.03.2024 12:09

Firma minulý týždeň informovala, že prvé sťažnosti na problémy s obličkami dostala už v januári.

korčok, pellegrini

Prezidentský duel Korčok – Pellegrini. Kampaňa nabrala na obrátkach. Môžeme čakať ešte nejaké prekvapenia?

28.03.2024 12:00

Prvý duel prezidentských kandidátov Korčoka a Pellegriniho odvysiela Rádio Slovensko a RTVS:24.

medvede, tabuľka, Repište

Pellegrini: Mimoriadne rokovanie parlamentu k odstrelu medveďov zatiaľ nebude

28.03.2024 11:31, aktualizované: 11:55

Zákon o možnom odstrele rizikových medveďov sa má prerokovať v skrátenom legislatívnom konaní na najbližšej riadnej schôdzi.

Peter

O bežnom živote. O ľuďoch. Aj poeticky.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 72798x
Priemerná čítanosť článkov: 3309x

Autor blogu

Kategórie