Obyčajná moslimka

23. októbra 2012, Peter, Nezaradené

Na Slovensku sa píše veľa o rómskom etniku. Ja žijem v Rusku a tu sa otvára permanentne otázka prisťahovalcov z Kaukazu a iných republík, ktoré kedysi patrili do Sovietskeho zväzu.

Tento blog nebude o tom, ako treba riešiť záležitosti tých či oných. Veď ja nie som riaditeľ zemegule a nezožral som všetky patenty sveta. Neviem, zrejme príliš vnímam okolie a všímam si zvláštne situácie alebo ich dokonca sám priťahujem.

Moskovskí prisťahovalci majú neďaleko nášho internátu obchod. Je celkom normálny a lacný, samozrejme, treba si dobre rozmyslieť, čo sa tam môže kupovať a čo nie. S ruštinou u predavačov je to už horšie, ale o tom nabudúce.

Dnes podvečer som sa tam zastavil, kúpil som si pár základných potravín. Stál som v dlhej rade. Už počas nákupu som si všimol v predajni slečnu/pani s šatkou na hlave a burkou na tvári. Bola to obyčajná žena, ktorej vierovyznaním je očividne islam.

A tu sa dostávame k situácii zvláštnej a nepochopenej. Predavač pribehol k voľnej pokladni, otvoril ju – obslúžil ju a následne pokladňu bez slova zavrel. Ak ma pamäť neklame – nerozprávali sa, ani sa predtým nepoznali (keby náhodou šlo o familiárnosť).

 

A tak sa preto pýtam. Mala tá žena špeciálne postavenie alebo sa jej chceli iba rýchlo zbaviť ? Prečo to tak chodí ? Veď snáď nečakali, že v taške bude mať pripravenú bombu. Alebo áno ?

 

P. S. : Ako autor plne rešpektujem každú vieru.