Založ si blog

Keď sa Facebook lúči s vami, nie vy s ním

Kedysi by som si tento blog postol na facebook. Lenže to je kedysi, facebook už nemám a tak už o ňom môžem iba písať. Niečo také, ako tento blog.

Ušetrím vás, aj seba ťažkej filozofickej rozpravy o tom, prečo? Prečo som si ho zrušil, ako som mohol opustiť všetkých, na čele s modrou sieťou. Je to vlastne jedno. Dôvodov môže byť milión, v dôsledku je to aj tak iba kvôli strácaniu niečo: od času, až po stratu základného významu facebooku.

Dobre, patrí sa priznať, že zozbieral som si pár kontaktov, ktorým môžem a chcem napísať, inde, ako na modrej sieti a oni možno napíšu mne. Snáď, ochotne.

Facebook vám, pri rušení konta vytvorí dojemné divadlo. Už len pukance, kolu a frajerku po ruke, aby to bolo ako v kine, len krok od emotívnych sĺz. Sedíte, je noc, váš notebook je posledný svietiaci element v miestnosti. Facebook vám prehráva akúsi slideshow, prosí vás, aby ste napísali tomu alebo tomu, ticho, takmer nenútene vás varuje, že ich stratíte, tie kontakty a kontakty. Pýta sa vás, niekoľkokrát, či naozaj a fakt a určite. Až nakoniec podľahne a pošepká vám, že sa môžete kedykoľvek vrátiť.

Je to ako groteska, uzavrie ju mail, ktorý to celé len sucho zráta a prerobí do textu, ktorý aj s mailom presuniete do koša. To je vtedy, keď sa facebook lúči s vami, nie s ním.

A potom sa lúčite vy s ním. Keď cítite slobodu času a priestoru. Vtedy, keď vidíte, ako váš sused permanentne 40 krát za hodinu skontroluje svoj účet a pôsobí to ako návyk. Vtedy, keď sa oslobodíte od frázy, to bolo na facebooku, to poznám. Vtedy, keď zistíte, že tí ľudia, čo vám tam písali, existujú aj naozaj a môže to byť s nimi 1000 krát lepšie naživo. A tak.

Zrušil som a nevrátim sa. Kamarát mi povedal na slideshow čarovné slovíčko: sekta. Začnem nad ním rozmýšľať.

P. S.: Proti všetkým používateľom nemám vôbec nič. Pokojne si ho používajte a socializujte sa. A môžete si aj lajknúť tento článok, ja to aj tak neuvidím.

 

O Lancovi Armstrongovi

18.01.2013

Keď som bol malý, tak sme doma mali káblovku a ja som vždy v lete zvykol pozerať Tour de France. Veľmi som tomu ešte nerozumel a tak som iba hľadal uja, ktorý je v žltom tričku. Vedel som, že ten v žltom je prvý a najrýchlejší. Bolo mi celkom jedno, že ide o čas a ten žltý nie vždy etapu vyhraje. Keď som trochu vyrástol, už som vedel, že ten ujo, čo je stále v žltom [...]

Prečo sú dôležité Vianoce

21.12.2012

Mohol by som napísať niekoľko článkov o Vianociach : ako napríklad teraz sedím sám v internátnej izbe, za oknom je moskovských – 18 °C, dávam si koláč, ktorý piekla mama a snažím sa, dokázať si, že všetko bude v pondelok a utorok rovnaké ako predtým, aj keď budem 2000 km od domova a všetko bude „inak“. Alebo by som mohol napísať o tom, že ma iritujú [...]

Kazuistika (môj príbeh)

24.11.2012

Tento článok som napísal ako 15 ročný pre biologickú olympiádu s pomocou mojej mamy. Mojou „filozofiou“ je neľutovať sa. Verím, že tento text aj tak vyznie. Prosím, neposielajte ma do Modrého z neba, ďakujem – neprosím. P. V. Narodil som sa v júni 1992 s diagnózou Aplasio radii congenita, t.j. s chýbajúcou radiálnou kosťou v predlakti pravej ruky. Bola [...]

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

Dolinková chce predstaviť projekt nemocnice v Bratislave po schválení vládou, KDH chce ministerku odvolávať

26.04.2024 16:34, aktualizované: 18:05

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

Medvedica s mladými v uliciach Žiaru, zvýšte opatrnosť. Na miesto smeruje zásahový tím

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Peter

O bežnom živote. O ľuďoch. Aj poeticky.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 72924x
Priemerná čítanosť článkov: 3315x

Autor blogu

Kategórie