Založ si blog

Slovenská vysokoškolská realita

Nebudeme si predsa, vážení a milí, klamať. Na Slovensku je to tak. Pán rektor z Akadémie PZ je iba štipkou ľadovca, ktorá teraz vyplávala a rozlomila slovenský Titanic.

Jeho milé reči, keď sa ako topiaci stebla chytal, dajú aplikovať na viac ako jednu slovenskú vysokú školu. To, že si vzal finančný dar či úplatok je morálny poklesok, to nech súdia iní. Ale vety :“viete, chodili ľudia, nech pomôžem ich deťom a synom a …“ sú na Slovensku dobre známe. Sám som tento rok maturoval a dobre viem, aké názory o vysokom školstve kolujú po Slovensku.

To, ako to vyzeralo na skúškach hodnotiť nebudem, ale keď som sa hlásil na školy ja, hovorili mi : „tam dávajú perá, akými budete vyplňovať testy dopredu. Tam ti dajú vyplnený test, keď zaplatíš viac, keď menej tak budeš musieť sám vypracovať.“

A tak. Občas ostáva rozum stáť. Alebo perfektné čakacie doby na školách, kde uchádzačov posudzujú podľa šalamúnskych postupov a čakacie doby na „verdikt“ sú aj niekoľko mesiacov. Radšej sa nezamýšľať, čo sa s niektorými prihláškami v skutočnosti deje.

Tento blog nie je o menovaní univerzít a škôl ani o skúsenostiach. Základný problém vysokého školstva u nás nie je iba nedostatočná kvalita či neuplatnenie v istých oboroch. Problém je v ľuďoch a nedokonalom systéme. Prečo, 18 alebo 19 ročný človek musí rozhadzovať rukami, že na Slovensku neostanem. Veď ako tu prijímajú a aká bude kvalita. To nie sú taľafatky, ale holá, krutá realita. Máme „milión“ vysokých škôl a ďalší „milión“ študentov.

Na záver malá ilustrácia : mám 34 spolužiakov (gymnázium), z nich 15 už určite budeme študovať v Čechách alebo inde. A väčšina sú tí, čo povedali : na Slovensku : nikdy !

 

Keď sa Facebook lúči s vami, nie vy s ním

10.06.2013

Kedysi by som si tento blog postol na facebook. Lenže to je kedysi, facebook už nemám a tak už o ňom môžem iba písať. Niečo také, ako tento blog. Ušetrím vás, aj seba ťažkej filozofickej rozpravy o tom, prečo? Prečo som si ho zrušil, ako som mohol opustiť všetkých, na čele s modrou sieťou. Je to vlastne jedno. Dôvodov môže byť milión, v dôsledku je to aj tak iba [...]

O Lancovi Armstrongovi

18.01.2013

Keď som bol malý, tak sme doma mali káblovku a ja som vždy v lete zvykol pozerať Tour de France. Veľmi som tomu ešte nerozumel a tak som iba hľadal uja, ktorý je v žltom tričku. Vedel som, že ten v žltom je prvý a najrýchlejší. Bolo mi celkom jedno, že ide o čas a ten žltý nie vždy etapu vyhraje. Keď som trochu vyrástol, už som vedel, že ten ujo, čo je stále v žltom [...]

Prečo sú dôležité Vianoce

21.12.2012

Mohol by som napísať niekoľko článkov o Vianociach : ako napríklad teraz sedím sám v internátnej izbe, za oknom je moskovských – 18 °C, dávam si koláč, ktorý piekla mama a snažím sa, dokázať si, že všetko bude v pondelok a utorok rovnaké ako predtým, aj keď budem 2000 km od domova a všetko bude „inak“. Alebo by som mohol napísať o tom, že ma iritujú [...]

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.

Roman Michelko

Koalícia sa nezhodne na Harabinovi ani na šéfovi NR SR. SNS má svoje požiadavky, hovorí Michelko

27.04.2024 14:50

Čo sa týka RTVS, vo vzduchu aktuálne lieta osem až desať mien ľudí, ktorí by chceli novej STVR šéfovať.

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Števulová: Koalícia chce zastrašiť mimovládky. Michelko: Chceme zvýšiť transparentnosť ich financovania

27.04.2024 14:07

Strana Progresívne Slovensko považuje návrh novely zákona o mimovládnych organizáciách predložený SNS za protizákonný a protiústavný.

Dmitrij Peskov

Peskov: Neexistujú žiadne predpoklady pre mierové rokovania Ruska a Ukrajiny

27.04.2024 13:29

Špeciálna vojenská operácia, ako Rusko označuje vojnu na Ukrajine, bude pokračovať, pre mierové rokovania nie sú podľa Moskvy žiadne predpoklady.

Peter

O bežnom živote. O ľuďoch. Aj poeticky.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 72951x
Priemerná čítanosť článkov: 3316x

Autor blogu

Kategórie